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relation, n.s. vol. 5 (2019)

relation, n.s. vol. 5 (2019)
Changing Media - Changing Democracy? The Democratic Potential of Social Media.Medienwandel / Wandel der Demokratie? - Das demokratische Potenzial der sozialen Medien
Nummer:
5
Jahrgang:
2019
1. Auflage, 2019
“Relation“ is the title of the first European newspaper, published in 1605 in Strasbourg. Such a tradition obliges. Founded in 1994, the new “Relation” will be concerned particularly with issues regarding the multifaceted relationships between media and society in temporal and spatial comparative perspectives. The new subheading “Perspectives on Comparative Communication Research” clearly expresses this programme. There is widespread consensus that social media such as Facebook, Twitter, or YouTube are changing political communication. However, no such consensus exists when it comes to assessing the effects the emergence of social network services, blogging environments, and online discussion forums have on democracy. The new volume of the book series ‘Relation’ wants to shed light on the changes of political processes caused by media transformations. Beneath an introduction (T. Eberwein, C. Wenzel, W. Schulz) this volume offers contributions in German and English concerning the role of social media in public communication (H.-B. Brosius, M. Haim, M. Schenk, J. Niemann-Lenz, A. Briehl, M. König, W. König), social media, journalism, and news organizations (M. Prinzing, S. Weis, J. Wilke, C. Wenzel, S. Sparviero, J. Trappel), social media and political participation (F. Saurwein, N. Just, M. Latzer, S. Metreveli, B. Schneider, Ch. Buschow, K. Sarikakis, B. Wessels), democratic qualities of social media (R. Parrilla Guix, S. Gadringer, J. Trappel, L. Zaghlami, H. Rau), and social media and media policy (A. Schejter, N. Tirosh, D. Arnold).
Erhältlich als

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Introduction: Changing media – changing democracy?
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Consequences of new media for democratic processes
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Geschwätz oder Bürger-Gespräch via Twitter? Inwiefern führende Journalisten in Deutschland und der Schweiz über Tweets den demokratischen Diskurs beleben
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Zwischen Euphorie und Ernüchterung: Der Einfluss von Leser- Communities auf den Arbeitsalltag und das berufliche Selbstbild von Redakteuren
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Neue politische Partizipation durch Begleitkommunikation? Potenziale von Social TV am Beispiel politischer Talkshows
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The dynamics of social media, political culture, and communication governance in civic participation
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Democratization through oligopolies? A power-critical analysis of the contribution to democratic quality of social media
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Social media in Algeria: New tools for democracy and press freedom
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Regulierung der Social Media: Rechte und Pflichten neuer Anbietertypen im europäischen Vergleich
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Authors

Abstracts

Ausgabe:
978-3-7001-8455-3, Zeitschriftenausgabe, broschiert, 04.03.2019
Auflage:
1. Auflage
Seitenzahl:
359 Seiten
Format:
21x15cm
Sprache:
Englisch, Deutsch
DOI (Link zur Online Edition):

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